Afdeling mutaties

Mutaties
De afdeling mutaties staat met iedere andere afdeling binnen PRMD in verbinding, maar is met name met de verhuurafdeling (Woonzeker) nauw verbonden. De afdeling mutaties is de afdeilng waar het gehele verhuurproces begint, te weten: het verwerken van de huuropzegging. Vanaf dat moment is het aan deze afdeling de taak het gehuurde zo snel mogelijk bij de verhurende makelaar aan te bieden en alle werkzaamheden, die plaats moeten vinden tussen de uitcheck van de bestaande bewoner en de incheck van de nieuwe bewoner, te begeleiden en aan te sturen.
Daanaast is de afdeling mutaties verantwoordelijk voor het inplannen en uitvoeren van alle begin- en eindinspecties. Vanaf het moment dat de huur wordt opgezegd tot de afwikkeling van de laatste incheckpunten is de afdeling mutaties het eerste aanspreekpunt. De hoofdnoot tijdens deze periode is het houden van een strak overzicht, waarin nauw contact is vereist tussen de makelaars, aannemers en huurders.
Is er bijvoorbeeld een lekkage, dan is het voor de huurder belangrijk dat hij hier iemand over kan bellen voor overleg van eventuele vervolgstappen, de vastgoedbeheerder kan dan zorgen dat er bijvoorbeeld een loodgieter wordt gestuurd. Ook hier geldt over het algemeen dat de eigenaar hier niet mee bezig wil zijn en dat er een beheerder wordt ingeschakeld om deze zaken te regelen en deze zorgen weg te nemen.

Elsemiek Raedt van Oldenbarnevelt
Manager mutaties
“Een fijne huurperiode begint bij heldere communicatie bij aanvang van een huurperiode, een degelijke afwikkeling van een incheckrapportage en borgsomdossier. Ik zorg ervoor dat een nieuwe huurder in een gespreid bedje zijn/haar huurperiode start en tevens verzorg ik de afwikkeling van een huurperiode”